قاشقک فلزی و پلاستیکی

قاشقک فلزی و پلاستیکی قابل استفاده برای حمل مواد با حرارت کم به شکل جامد یا مایع برای حمل شن، گرانول‌، پودر، آرد، مواد غذایی و حبوبات، کود شیمیایی، سنگ سیمان خردشده، شن، زغال سنگ، ماسه، سنگ ریزه، کود، خاک، دانه های گیاهی، تخمه، نمک، و مواردی که آهن را نمی خورد ( مثل اسید ها).

قاشقک ها از فولاد معمولی، فولاد زنگ نزن، آلومینیوم یا پلاستیک تزریقی مانند نایلون ساخته میشوند. انتخاب و استفاده از این قاشقک ها به نوع مواد جابجا شونده بستگی دارد.

قاشقک ها با استفاده از پیچهای سر تخت که مخصوص تسمه نقاله است. با فواصل مساوی روی طول تسمه پیچ می شوند. به صورتی مشابه قاشقک ها می توانند به اتصالات روی زنجیر غلتکی پیچ شوند. در سطلهای نصب شده روی زنجیره مهم است که زنجیرها به طور موافق با هم هماهنگ باشند.؛ در غیر این صورت سطلها می توانند کج شده و این مانع از عبور مناسب از دور چرخ زنجیر انتهایی شوند.

آسانسور زنجیری معمولا برای جابجایی مواد غیر سایشی استفاده می شود.در حالیکه آسانسور تسمه ای مواد ساینده تر را تا هنگامیکه تراشه یا اجسام تیزتر .(که به تسمه آسیب رساند) وجود نداشته باشد، حمل می کند.

قاشقک الواتوری

کاسه قاشقک یا کاسه الواتوری پیمانه هایی هستند که برای حمل مواد خرد و پودری صنعتی و بهداشتی استفاده می شوند. گاهی حمل بعضی از مواد همچون آرد و غلات توسط تسمه نقاله در سطوح شیبدار و یا قائم بسیار مشکل می باشد و یا سرعت بسیار پایینی دارد که در اینگونه مواقع از تسمه های الواتوری استفاده می شود و به کمک این کاسه قاشقک ها، مواد با سرعت بیشتر و آسانتر حمل می شوند. کاسه قاشقک های الواتوری بسته به نوع استفاده و موادی که با آن در تماس هستند، می توانند پلاستیکی و یا فلزی باشند و همچنین سایز آنها نیز متناسب با عرض تسمه الواتوری استفاده شده قابل انتخاب می باشد.

طریقه کار کرد این الواتور ها بدین صورت است که محصول توسط یک قیف به الواتور تغذیه می شود،سپس قاشقک و یا کاسه ها در محصول فرو رفته و آن را به طرف بالا حمل و در انتها خالی میکند.

الواتور های سطلی انواع مختلفی دارند(تسمه ای و زنجیری) و انتخاب انها بستگی به نوع محصول جابجا شونده چگونگی تخلیه و نصب قاشقک دارد.

قاشقک فلزی

سطل یا کاسه یا قاشقک فلزی، یک سطل فولادی قوی و با دوام، محکم و کارآمدتر از سطل های پلاستیکی، دارای استاندارد طلایی عملکرد، دوام و هزینه بهره وری است.

باکت یا قاشقک فلزی از ورق های فلزی از جنس اهن و فولاد ساخته میشوند. این باکت‌ها عمدتاً برای حمل و نقل و ذخیره‌سازی مواد یا پودرها ودانه ها در صنایع مختلف به کار می‌روند. طراحی قوی و مقاومت این باکت‌ها به ویژه در برابر ضربه‌ها و فشارها، آن‌ها را مناسب برای کاربردهای صنعتی می‌کند. از باکت‌های فلزی عموماً در حمل و نقل مواد معدنی، محصولات کشاورزی، و موارد صنعتی دیگر استفاده می‌شود.

قاشقک پلاستیکی

قاشقک پلاستیکی و پیچ قاشقک الواتور و یا بالابر های سطلی نوعی دیگر از انواع تجهیزات جابجایی هستند که جهت حمل مواد استفاده می شوند. از الواتور های قاشقکی برای حمل مواد به صورت قائم استفاده می شود.

برای مثال: از قاشقک های پلاستیکی  و یا قاشک های پلیمری جهت حمل موادی مانند. : (نمک-چای-قهوه-خوراک و دام و طیور -دانه و قلات – انواع مواد و پودر های شیمیایی استفاده میشود.). دلیل آن هم مقاومت این قاشقک ها در برابر (خورندگی -سایش -ضربه -و سازگاری آنها با مواد و رطوبت اشاره کرد.)

قاشقک پلاستیکی معمولاً از مواد مانند پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و غیره ساخته می‌شوند. آن‌ها به عنوان یک وسیله حمل و نقل و ذخیره‌سازی مواد یا دانه های  مورد استفاده قرار می‌گیرند. باکت‌های پلاستیکی معمولاً سبک‌تر از باکت‌های فلزی هستند و می‌توانند مقاومت مناسبی در برابر رطوبت از خود نشان دهند. همچنین، این نوع باکت‌ها به علت قیمت مناسب، خنثی بودن نسبت به اثرات زیست‌محیطی و وزن سبک، برای استفاده در برخی از کاربردهای خاص مفید هستند مانند صنعت کشاورزی، ذخیره‌سازی مواد غذایی، حمل و نقل مواد شیمیایی و غیره.

پیچ قاشقک – پیچ کاسه سطل الواتور

پیچ های قاشقک یکی از انواع رایج اتصالات می باشد که بیشتر برای نصب قاشقک ها در الواتور های تسمه ای طراحی شده اند. پیچ های قاشقک از یگ سر تخت پهن در سر و یک رزوه در انتهای دیگر آن تشکیل شده است .

بر روی قسمت سر و گل این پیچ ها 2 یا 4 عدد خار و یا برآمدگی وجود دارد که از چرخیدن پیچ هنگام نصب و استفاده از چرخیدن ان جلوگیری می نماید. پیچ و مهره های قاشقک  که جهت نصب و فیکس کردن انواع مختلفی دارد که بسته به سایز قاشقک ها و تسمه و نوار نقاله انتخاب می شود.

ضخامت این پیچ ها  از سایز ( 6 تا 14 میلیمتر ) و طول ( 2 تا 7 ) سانتیمتر ساخته و استفاده می شوند.

قاشقک فلزی و پلاستیکی
قاشقک فلزی و پلاستیکی
قاشقک فلزی و پلاستیکی
قاشقک فلزی و پلاستیکی
قاشقک فلزی و پلاستیکی
قاشقک فلزی و پلاستیکی

قاشقک فلزی و پلاستیکی

باور صنعت تولید کننده و تامین کننده انواع قاشقک فلزی و پلاستیکی
قاشقک فلزی و پلاستیکی
قاشقک فلزی و پلاستیکی
قاشقک فلزی و پلاستیکی

You cannot copy content of this page